Sommario
Poetiche
| Re-Mything Scheherazade | |
| Riane Eisler | 6-31 |
| Stellazine Statues | |
| Dianna Marie Cannizzo | 32-33 |
| journeymates. speaking waves. razor wire around an old magnolia | |
| Raphael d’Abdon | 34-36 |
Articoli
| La parola aperta di Predrag Matvejević | |
| Luigi Natale | 37-40 |
| Nozione e funzione della poesia d’occasione nelle culture antiche | |
| Pedrag Matvejević | 41-75 |
| The Dance between the Dominator and Partnership Models | |
| Riane Eisler | 76-94 |
| The Sea has Many Voices. The Fluid Mother-Goddess World in David Malouf’s Ransom | |
| Antonella Riem Natale | 95-119 |
| David Malouf e i classici | |
| Renato Oniga | 120-148 |
| ‘Bitter Heritage’ or New Birth? Two Novels by Randolph Stow | |
| Andrew Taylor | 149-159 |
| Intersections: a Journey towards Empowerment of Women in Australian and Bengali Folk Tales | |
| Saumitra Chakravarty | 160-174 |
| Rewriting History: Colonial Encounters and Forbidden Love Stories in Gurnah’s Desertion | |
| Nicoletta Brazzelli | 175-186 |
| Migrazioni e plurilinguismo nelle pagine di Edmondo De Amicis e Renato Appi | |
| Roberto Feruglio | 187-203 |
| Il blog nella didattica della lingua inglese | |
| Silvia Barbari | 204-224 |
Recensioni
| Il sapere della parola creativa: Paolo Calabrò, Le cose si toccano. Raimon Panikkar e le scienze moderne | |
| Antonella Riem Natale | 225-230 |
| Gadda Giovani 2011. Detecting Italy – a new initiative of The Edinburgh Gadda Prize | |
| Alberto Godioli | 231-234 |
